Ga naar hoofdinhoud

Action Type / Disc

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    r.vdbroek
    Deelnemer

Beste Paul,

wat kan jij zeggen over Action Type / Disc methodes?
    Ik heb bij een paar spelers moeite om deze te raken / te beinvloeden.
    Misschien als ik hun karaktereigenschappen beter leer kennen kan ik daar mijn voordeel mee doen.
    Maar action type vind ik best complex en ik heb zelf een paar keer een sneltest gedaan maar er komt steeds een andere uitslag uit.
    Het ligt misschien aan het moment van invullen : humeur, drukte, stress.
    Hoe bepalend is de uitslag dan?
    Hoe kan ik b.v. action type / disc het beste “onder de knie krijgen” en hoe zou ik dit kunnen implementeren bij mijn team? Heeft het meerwaarde?

Daarnaast heb ik nog een vraag over “spelvormen” die we hebben gebruikt op de tc1 cursus. Ik ben ze vergeten maar het waren oefeningen in de klas waarbij de groepssamenstelling duidelijk naar voren kwam. Wie pakt de leiding, wie schuift het af, etc. Het waren soms hele simpele opdrachten maar ik ben ze dus vergeten.
    Weet jij soms nog een paar leuke / leerzame opdrachten voor mij en ons team?

gr. Rob van den Broek

Paul Geerars
    Deelnemer

Hoi Rob,

Ik heb weinig tot geen ervaring met ActiontType of Disc. Peter Murphy heeft daar veel meer verstand van. Het heeft altijd meerwaarde maar ik zou eerst beginnen met een gesprek. Wie ben je en wat wil je? Daar kun je vaak erg veel uithalen.

Uit elke oefenvorm kun je iets halen. Als het gaat over samenwerken dan kan boter kaas en eieren een leuke vorm zijn.

Hopelijk kun daar iets mee.

Groet, Paul van Zwam

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.